CANDO CHEGAN AS NOTAS…
Os premios e os castigos
son habituais en moitas familias. Os pais e nais confian que lles
sirvan para que os seus fillos acaden bos resultados escolares,
porén, os expertos sinalan que iso non é así.
Os premios e os
castigos só se deben empregar en casos puntuais e non coma norma
xeral. Non poden constituir unha chantaxe ou ameaza. Empregar de
xeito habitual premios e castigos para motivar aos alumnos só
consegue que o neno se interese polos resultados e non pola
importancia de aprender e a satisfacción que xenera acadar un
traballo ben feito.
O ideal é que o
neno descubra satisfaccións nas aprendizaxes que lle goste saber,
descubrir, aprender…
O profesor Ramón
Casals autor da obra “ Prevenir el fracaso escolar desde casa”
sinala que só nalgunhas ocasións, os premios poden servir para
acadar pequenas metas, “si lle costa moito unha materia e fai un
esforzo especial para superala pódeselle plantexar un pequeño
premio se mellora pero a promesa de premio, non debe se-la norma
senón a excepción”.
O mellor premio
sempre serán os resultados e a satisfacción de acadar unha meta.
Do mesmo xeito, ante
un suspenso ou unha noa baixa, un castigo debe ir encamiñado a
corrixir os erros. É máis positivo animar ó neno, preocuparse por
él e sobre todo tomar medidas orientadas a solucionar o problema,
que castigar e non facer nada máis.
Pero,... cómo
actuar ante os suspensos?
- O primeiro é buscar as causas destas calificacións. Para iso hai que falar cos mestres pero tamén co neno.
- Pedir recomendacións e pautas na escola para axudar ao rapaz.
- No caso de impoñer un castigo debe existir acordo entre os dous proxenitores e ter claro que o obxectivo do mesmo é que o neno adquira responsabilidade e que entenda que os seus actos sempre teñen consecuencias.
Para
iso é importante darlle responsabilidades na casa. A experiencia
amosa que os alumnos que colaboran en determinadas tarefas
normalmente teñen máis éxito nos estudos que aqueles quen non o
fan.
- Ensinarlle a organizar o seu tempo.
- Establecer un horario e un lugar para o traballo diario na casa.
- Facilitarlle técnicas de estudo: subliñado, resúmos…
- Motivalo mediante mensaxes positivos. É fundamental que o neno vexa aos seus pais interesados polos temas que están a estudiar e non só polos resultados.
Qué non se debe facer?
- Ameazar e castigar sin sentido.
- Esquecerse do tema ata as seguintes notas.
- Humillalo: “non serves para nada”, “eres un vago”…
- Comparalo desfavorablemente cos irmáns ou amigos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario